Řemeslné zpracování je stále náročnější. Na trh přicházejí nové materiály a barvy. Je třeba se naučit, jak s nimi profesionálně pracovat a zpracovávat je. Nové stroje a technologie mění pracovní postupy. Současné marketingové kanály stále více vyžadují digitální dovednosti. Všestranní pracovníci se stávají vzácnými. Specialisty nenajdete zrovna na další křižovatce a v nejlepším případě by se měli dlouhodobě budovat.
Nikdo to všechno nezvládne sám. Je zapotřebí týmové práce. To však není nic jiného než jistota úspěchu. Někdy se skutečně stává, že se týmový duch mezi zaměstnanci vytvoří téměř sám od sebe. Ještě lepší je jej aktivně organizovat a cíleně podporovat. Bez ohledu na to, zda jde o konkrétní dovednosti, technickou specializaci nebo kariérní vyhlídky - rozvíjet tým znamená dát každému jednotlivci příležitost. Šéf samozřejmě nosí klobouk a je zodpovědný za celou firmu. Ale pomáhá (nejen šéfovi) rozložit odpovědnost na více ramen. Větší osobní odpovědnost totiž podporuje iniciativu každého jednotlivého zaměstnance i týmů.
V každém týmu jsou samozřejmě různé úkoly a role. Zaměstnanci mají silné a slabé stránky. Taková je lidská přirozenost. Klíčové je rozmístit je tam, kde se nejlépe hodí. Pak budou také více motivováni ke své práci. To je dobré pro pracovní atmosféru. A ještě lépe pro zákazníky. Koneckonců každý může být hrdý na náročný projekt, který se podařilo realizovat díky týmové práci.